Visa finner umiddelbart sin plass ...
Fra grisetryne til rallyløp
Visa finner umiddelbart sin plass mellom LN og GS, og den lille sedanen overrasker på mer enn én måte! Først med sine motorer, en 652 cm3-variant av de 2- og 4-sylindrede Peugeot-modellene. Dernest med sitt uvanlige utstyr i sitt segment (enarmet tvindusvisker, en «betjeningssatelitt» under rattet, helelektronisk tenning). Men fremfor alt med fronten på den opprinnelige versjonen, som visstnok lignet et grisetryne!
I 1981 presenteres Visa II med en mykere profil, og det markerer startskuddet for en rekke nyvinninger, f.eks. det nye dashbordet i 1984. Bilen dukker også opp i spesialutgaver, med modifiserte karosserier (kabriolet og C15 varebil) og en rekke sports- (Super X, GT, GTi, osv.) og konkurranseutgaver (Trophée, 1000 Pistes, Chrono, osv.). Visa viser å være en skikkelig vinner som baner vei for AX i 1987–1988.